Followers member :)

Thursday, 13 September 2012

Ready kah aku?

Assalamualaikum.
Hey guys. Act, apakah gambar tersebut? *gambar yang kat atas tu la
Yaa, tu ialah kain kafan, kapas and sebagainya. *bahan-2 untuk si MATI
Tersentap sekejap bila tengok pic nii kat Facebook.
Sejujurnya, aku terus mengigat mati. Terfikir pulak dosa-2 aku Y__Y

*Ya Allah, aku banyak dosa. Ampunkan hambamu yang kerdil ini Ya Allah.
Tak sanggup rasanya nak hadapi semua balasanmu di akhirat kelak*

Kita tak tahu bila kita akan mati. Masa kita hidup, kita dah banyak menyusahkan keluarga kita dan orang lain.
Ye, kita menyusahkan orang bila kita mati nanti.
Ni senarai semak kos mati kita :

Harga kain kapan = RM60-65
Upah gali kubur = RM200-300
Urusan mandi dan mengkafan mayat = RM100-200
Kenderaan jenazah (jika perlu)= RM150-RM200
Urusan kubur dan sewa tempat mandi jenazah (jika perlu) = RM100
Sedekah pada yang hadir solat jenazah termasuk imam (jika berkemampuan) = RM10 x 50 = RM500

Bersediakah aku untuk menghadap Allah? Bersediakah aku untuk menempuhi azab-2 di dalam kubur? Ya Allah...

No comments: